fbpx

Handelsbetingelser

  /  Handelsbetingelser

Handelsbetingelser hos Blomsterbureauet v/ Privatkok.nu

BEMÆRK: Privatkok vil fremgå i banken, når vi trækker penge. Dette er blot vores hovedvirksomhed
Generelle oplysninger

Blomsterbureauet
Ingevej 9
2740 Skovlunde
CVR nr.: 37342521
Telefon: 25 46 27 17
Email: kontakt@blomsterbureauet

 

Betaling & Priser

Blomsterbureauet modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay, Bankoverførsel. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.
Evt kortgebyr afholdes af kortindehaveren selv. Spørg evt i din bank. Alle priser

Hos Blomsterbureauet tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Alle priser vist på vores webshop er inklusiv moms.

Levering

Vi sender til hele Danmark. (gælder dog ikke alle vores produkter. Dette vil fremgå i købsprocessen).
Fragtpriser fra 62 kr. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen.
Vi leverer ikke til udlandet og ikke til Færøerne og Grønland.
Dine varer sendes med GLS – eller personlig levering.
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-3 hverdage efter bestillingen*
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.
* Vi gør opmærksom på, at vi ofte bliver booket til store festlige arrangementer, hvorfor der i sjældne tilfælde kan gå lidt længere tid. Vi er altid velkommen til at sende en mail eller sms på vores nummer, hvis du er i tvivl om hvornår vi kan leverer.

Afhentning hos Blomsterbureauet

Vi gør opmærksom på, at Blomsterbureauet IKKE er en fysisk butik, hvorfor man ikke kan komme forbi uden forudgående aftale.
Har du bestilt til, at du selv afhenter, vil du når ordren er klar, få besked om hvornår og i hvilket tidsrum denne kan afhentes.

Fortrydelsesret:

Der er som udgangspunkt ikke fortrydelsesret på afskårne blomster og buketter, da der er tale om levering unikke og håndlavede produkter, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, jf. Forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 1 jf. § 7, stk. 2, nr. 1. Dog tilbyder vi hos Blomsterbureauet at du kan fortryde din bestilling helt frem til den sidste hverdag kl. 16, før leveringsdagen ved at skrive en mail til kontakt@blomsterbureauet.dk .
Blomsterhandlerne påbegynder typisk en bestilling om morgenen.

For vin og chokolade og andre fødevarer, der leveres af en florist er der ingen fortrydelsesret da der er tale om levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:

Blomsterbureauet
Ingevej 9
2740 Skovlunde
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af regnr og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Reklamation

Blomsterbureauet garanterer, at en vare leveret gennem blomsterbureauet er frisk ved modtagelsen, at udbringning sker på den ønskede dag og at værdien af blomsterne svarer til det bestilte. Eventuelle reklamationer, skal rettes til mail: kontakt@blomsterbureauet.dk.
En sådan reklamation skal finde sted senest første hverdag efter leveringsdagen, og vurderingen vil i alle tilfælde bero på varens art og naturlige holdbarhed. Fejl på dit, eller din udbyders, tekniske udstyr er blomsterbureauet uvedkommende. Øvrige tekniske fejl vil blive rettet hurtigst muligt, efter det er kommet til blomsterbureauets kendskab. Der gøres opmærksom på, at købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på købet

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Hvis modtageren ikke er hjemme

Har du givet mulighed for at vi kan sætte bestillingen uden for døren, gøres dette. Vi kan dog ikke erstatte evt. bortkomne bestillinger. Hvis det vurderes at temperaturen er for høj til at sætte chokoladen uden for døren, tages den med tilbage til butikken, og der afleveres et kort, hvor modtageren anmodes om at afhente chokoladen snarest muligt i butikken. Forekommer der meget høje dagstemperaturer og manglende skyggeforhold, eller lave dagstemperaturer, sættes hverken blomster, vin eller chokolade uden for døren. Ligeledes kan der forekomme situationer hvor vi ikke sætter bestillingen udenfor døren, hvis vi vurderer at det ikke er forsvarligt at efterlade bestillingen. Hele bestillingen tages med tilbage til butikken, og der afleveres et kort, hvor modtageren anmodes om at afhente bestillingen snarest muligt i butikken.
Afhentes denne/disse ikke, gives der ingen refusion til køber og eller modtager.

Er bestillingen til en etageejendom, eller anden ejendom, hvor det ikke er muligt at komme ind i opgangen, tages bestillingen med tilbage til butikken. Er det ikke muligt at aflevere et kort (primært pga. af aflåste hoveddøre til trappeopgange) forsøges modtageren kontaktet pr. telefon – hvis du har i din bestilling oplyst modtagerens telefonnummer.

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Ansvarfraskrivelse

Varer der kommer fra 3. part, såsom indhold i gavekurve, tilkøb mv – der tages fra blomsterbureauet intet ansvar for produktfejl, fejl i produktbeskrivelser, fejlproduktion, skader, samt materielle/immaterielle/personlig skade ifølge af dette.

For alle bestillinger
Ved ekstreme vejrsituationer som snestorm og isslag og ved andre force majeure lignende situationer (herunder andre tilfælde af ekstremt vejrlig, krig, strejke mv.) kan der forekomme uregelmæssigheder i leveringerne, og din bestilling vil blive leveret ved førstkommende lejlighed.

Levering på bestemte tidspunkter af dagen kan ikke loves, men vi gør selvfølgelig alt hvad vi kan, for at opfylde dine ønsker. Normalt leverer vi din blomster- eller vinhilsen inden for almindelig butiks-åbningstid (hvilket er frem til kl. 19). Alle leveringer til firmaadresser forsøges leveret inden kl. 16.00. Til ikke brofaste øer kan det forekomme at vi ikke leverer personligt og må bede modtageren om selv at afhente bestillingen ved færgelejet.

Bemærk, at der kan være dage på året, hvor ovenstående leveringstider ikke kan garanteres på Valentines dag, Mors dag og Fars dag.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt

Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Blomsterbureauet. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kontakt@Blomsterbureauet